Nota editorial
- Arnaiz Sánchez, Pilar 1
- Parrilla Latas, Ángeles 2
-
1
Universidad de Murcia
info
-
2
Universidade de Vigo
info
ISSN: 1577-4147
Año de publicación: 2019
Título del ejemplar: La inclusión educativa y social a debate
Volumen: 49
Número: 3
Páginas: 7-17
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla
Resumen
Although the term inclusion has gained ground internationally, as can be seen through the enactment of social and educational policies in various countries, inclusive education still has not been consolidated within the educational system; nor has its role acquired to size hoped for. In fact, the road towards educational and social inclusion has not been an easy one; as we have observed, countries move at different speeds depending on how developed they are and their political orientation…
Referencias bibliográficas
- Bauman, Z. (2003). Modernidad líquida. México: Fondo de Cultura Económica.
- COMISIÓN EUROPEA (2018). Recomendación del Consejo relativa a la promoción de los valores comunes, la educación inclusiva y la dimensión europea de la enseñanza. Position Paper.
- COUNCIL OF EUROPE (2017). Fighting school segre-gation in Europe through inclusive education. Position Paper.
- Martínez, L., & Ferrer, A. (2018). Mézclate conmigo. De la segregación socioeconómica a la inclusión educativa. Save the Children España.
- OCDE (2017). The Funding of School Education: Connecting Resources and Learning. Paris: OECD Publishing.
- UNESCO (2015). Educación 2030. Declaración de Incheon. París: UNESCO.
- UNESCO (2019). Informe de seguimiento de la educación en el mundo. Migración, desplazamiento y educación. PARIS: UNESCO.
- UNICEF (2019). Informe anual de UNICEF 2018. Para cada niño todos sus derechos. Fondo de las Naciones Unidas para la Infancia (UNICEF).