Identificación del alumnado de Educación Primaria con las narrativas históricas locales y nacionales. Estudio de caso en un contexto multicultural
- Cardoso Guillamón, Nerea 1
- Molina Puche, Sebastián 1
- Ortuño Molina, Jorge 1
-
1
Universidad de Murcia
info
ISSN: 0214-4379
Argitalpen urtea: 2020
Zenbakia: 38
Orrialdeak: 17-38
Mota: Artikulua
Beste argitalpen batzuk: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales
Laburpena
This work analyses the relationship between the teaching of history and the formation of collective identities in the current society, which is characterized by cultural plurality. For this purpose, mainly qualitative research has been carried out with four data collection instruments and data triangulation which have allowed to verify the need to reformulate the historical contents due to the lack of representation of cultural diversity at schools. Despite this, the results have shown that the use of alternative methodologies that encourage research, cooperative work and critical thinking can be very useful to overcome the traditionally taught historical narratives present in the Primary Education curriculum
Finantzaketari buruzko informazioa
Este artículo es fruto del proyecto de investigación “La evaluación de las competencias y el desarrollo de capacidades cognitivas sobre Historia en Educación Secundaria Obligatoria” (EDU2015-65621-C3-2‐R), subvencionado por el Ministerio de Economía y Competitividad.Finantzatzaile
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Ministerio de Economía y Competitividad
Spain
- EDU2015-65621-C3-2‐R
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