Psicología Evolutiva y de la Educación
Departament
Universidad de Almería
Almería, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad de Almería (11)
2023
-
Repercussions of perceived threat to health in the Spanish population
Global Health Promotion, Vol. 30, Núm. 1, pp. 33-41
2020
-
Design and validation of the adaptation to change questionnaire: New realities in times of covid-19
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 15, pp. 1-15
2019
-
Influence of emotional intelligence, motivation and resilience on academic performance and the adoption of healthy lifestyle habits among adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 16
2013
-
Extinction of aversive eliciting functions as an analog of exposure to conditioned fear: Does it alter avoidance responding?
Journal of Contextual Behavioral Science, Vol. 2, Núm. 3-4, pp. 120-134
-
The effects of differential outcomes and different types of consequential stimuli on 7-year-old children's discriminative learning and memory
Learning and Behavior, Vol. 41, Núm. 3, pp. 298-308
2010
-
The impact of acceptance-based versus avoidance-based protocols on discomfort
Behavior Modification, Vol. 34, Núm. 2, pp. 94-119
2004
-
Human schedule performance, protocol analysis, and the "silent dog" methodology
Psychological Record, Vol. 54, Núm. 3, pp. 405-422
2003
-
Sensibilidad de algunas pruebas estandarizadas para evaluar el funcionamiento de la atención ejecutiva en niños de siete años
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 1, Núm. 2, pp. 23-36
2001
-
Alcoholismo, Evitación Experiencial y Terapia de Aceptación y Compromiso (ACT)
Análisis y modificación de conducta, Vol. 27, Núm. 113, pp. 333-371
-
Trastorno de duelo y Terapia de Aceptación y Compromiso (ACT)
Análisis y modificación de conducta, Vol. 27, Núm. 113, pp. 399-424
1996
-
El estudio del temperamento en la adolescencia
Psicología del desarrollo y de la educación: la intervención psicoeducativa (EUDEMA), pp. 213-221