Departamento
Filología Inglesa
Capítulos de Libro (25) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
A corpus-based look at time metaphors
Time Representations in the Perspective of Human Creativity, pp. 15-40
-
Activity typology and sequencing in Foreign Language Teaching textbooks
Perspectives and good practices in English language teacher training (Editorial Síntesis), pp. 131-165
-
Adapting Othello for television in late Francoist Spain: it's all about the 'Moor'
"Othello" in European culture (John Benjamins), pp. 173-189
-
Authors: Cognitive patterns and individual creativity.
The Routledge Companion to Literature and Emotion (Routledge), pp. 261-271
-
Building immigration through legal language: a corpus driven analysis of British judicial decisions
Contemporary Approaches to Legal Linguistics (LIT Verlag), pp. 24
-
Celebrating Shakespeare in Jerez
Shakespeare and the European Heritage: the legacy of Ángel-Luis Pujante (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 135-148
-
Discursos alternativos de modernidad y sexualidad en el cine rodado en torremolinos
Cruising Torremolinos: Cuerpos, territorio y memoria (Tirant lo Blanch), pp. 95-116
-
Early feminist "Shrews": gender truce in World War I and the Interbellum
Shakespeare and the European Heritage: the legacy of Ángel-Luis Pujante (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 317-345
-
Embattled bodies: Women, land and contemporary politics in Arshinagar, a film adaptation of Romeo and Juliet
Women and Indian Shakespeares (Bloomsbury Publishing Plc.), pp. 187-206
-
HOW LEARNERS USE CORPORA
The Routledge Handbook of Corpora and English Language Teaching and Learning (Taylor and Francis), pp. 390-405
-
Huellas de África e identidad nacional: coloquio en torno a Memorias de Ultramar (Carmen Bellas y Alberto Berzosa, 2021)
Empreintes d’ailleurs dans le monde hispanique contemporain (Éditions Orbis Tertius), pp. 213-223
-
Interlinguistische Äquivalenzen (L2 und L3) und ihr Einfluss auf das Erlernen phraseologischer Einheiten am Beispiel spanischer DaF-Lernender
Didaktische Perspektiven der Phraseologie in der Gegenwart : Ansätze und Beiträge zur deutschsprachigen Phraseodidaktik in Europa (De Gruyter), pp. 303-338
-
Introducción: lingüística de corpus en español
Lingüística de corpus en español (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 1-9
-
Introduction
Time Representations in the Perspective of Human Creativity, pp. 1-12
-
Los corpus generales del español y el análisis léxico
Lingüística de corpus en español (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 175-189
-
Métodos multidimensionales basados en corpus del español
Lingüística de corpus en español (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 545-557
-
On the history of research on spelling standardisation in Late Middle English
A philologist world of texts: Festschrift in honour of professor Jeremy Smith (Servicio de Publicaciones), pp. 40-69
-
Physical and imaginary landmarks in English time gestures
Time Representations in the Perspective of Human Creativity, pp. 187-208
-
Re-locating race: the dual setting in "Othello" and "El valiente negro en Flandes"
Shakespeare and the European Heritage: the legacy of Ángel-Luis Pujante (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 107-119
-
Sociolingüística virtual y el tratamiento de la variación y cambio lingüísticos desde las innovaciones metodológicas para obtención de datos
Desafios para a pesquisa em Sociolinguística (Blücher), pp. 35-50