Capítulos de Libro (25) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. A corpus-based look at time metaphors

    Time Representations in the Perspective of Human Creativity, pp. 15-40

  2. Activity typology and sequencing in Foreign Language Teaching textbooks

    Perspectives and good practices in English language teacher training (Editorial Síntesis), pp. 131-165

  3. Adapting Othello for television in late Francoist Spain: it's all about the 'Moor'

    "Othello" in European culture (John Benjamins), pp. 173-189

  4. Authors: Cognitive patterns and individual creativity.

    The Routledge Companion to Literature and Emotion (Routledge), pp. 261-271

  5. Building immigration through legal language: a corpus driven analysis of British judicial decisions

    Contemporary Approaches to Legal Linguistics (LIT Verlag), pp. 24

  6. Celebrating Shakespeare in Jerez

    Shakespeare and the European Heritage: the legacy of Ángel-Luis Pujante (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 135-148

  7. Discursos alternativos de modernidad y sexualidad en el cine rodado en torremolinos

    Cruising Torremolinos: Cuerpos, territorio y memoria (Tirant lo Blanch), pp. 95-116

  8. Early feminist "Shrews": gender truce in World War I and the Interbellum

    Shakespeare and the European Heritage: the legacy of Ángel-Luis Pujante (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 317-345

  9. Embattled bodies: Women, land and contemporary politics in Arshinagar, a film adaptation of Romeo and Juliet

    Women and Indian Shakespeares (Bloomsbury Publishing Plc.), pp. 187-206

  10. HOW LEARNERS USE CORPORA

    The Routledge Handbook of Corpora and English Language Teaching and Learning (Taylor and Francis), pp. 390-405

  11. Huellas de África e identidad nacional: coloquio en torno a Memorias de Ultramar (Carmen Bellas y Alberto Berzosa, 2021)

    Empreintes d’ailleurs dans le monde hispanique contemporain (Éditions Orbis Tertius), pp. 213-223

  12. Interlinguistische Äquivalenzen (L2 und L3) und ihr Einfluss auf das Erlernen phraseologischer Einheiten am Beispiel spanischer DaF-Lernender

    Didaktische Perspektiven der Phraseologie in der Gegenwart : Ansätze und Beiträge zur deutschsprachigen Phraseodidaktik in Europa (De Gruyter), pp. 303-338

  13. Introducción: lingüística de corpus en español

    Lingüística de corpus en español (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 1-9

  14. Introduction

    Time Representations in the Perspective of Human Creativity, pp. 1-12

  15. Los corpus generales del español y el análisis léxico

    Lingüística de corpus en español (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 175-189

  16. Métodos multidimensionales basados en corpus del español

    Lingüística de corpus en español (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 545-557

  17. On the history of research on spelling standardisation in Late Middle English

    A philologist world of texts: Festschrift in honour of professor Jeremy Smith (Servicio de Publicaciones), pp. 40-69

  18. Physical and imaginary landmarks in English time gestures

    Time Representations in the Perspective of Human Creativity, pp. 187-208

  19. Re-locating race: the dual setting in "Othello" and "El valiente negro en Flandes"

    Shakespeare and the European Heritage: the legacy of Ángel-Luis Pujante (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 107-119

  20. Sociolingüística virtual y el tratamiento de la variación y cambio lingüísticos desde las innovaciones metodológicas para obtención de datos

    Desafios para a pesquisa em Sociolinguística (Blücher), pp. 35-50