Maria Teresa
Martinez Romero
Profesor Sust. por Reducción Actividad Docente Profesor Tc
Publicacións (28) Publicacións de Maria Teresa Martinez Romero
2024
-
Desplazamiento activo al centro educativo y las influencias del entorno físico social y hábitos de estilo de vida en adolescentes españoles: Protocolo del Proyecto PACO Y PACA (Pedalea y Anda al Cole y Pedalea y Anda a Casa)
Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 1
-
Differences between adolescents' and their parents' perceived benefits and barriers to actively commute to school: The PACO y PACA project
Journal of Transport and Health
2023
-
Lifestyle Behaviours Profile of Spanish Adolescents Who Actively Commute to School
Children, Vol. 10, Núm. 1
-
Protocolo del Proyecto PACOyPACA CLM: (Pedalea y Anda al Cole y Pedalea y Anda a Casa en Castilla-La Mancha)
riccafd: Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, Vol. 12, Núm. 2, pp. 1-22
2022
-
Prevalence and Characteristics of Back Pain in Children and Adolescents from the Region of Murcia (Spain): ISQUIOS Programme
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 2
-
Uso de la mochila y dolor de espalda en escolares adolescentes de Murcia
riccafd: Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, Vol. 11, Núm. 1, pp. 20-32
2021
-
Reliability of five trunk flexion and extension endurance field-based tests in high school-aged adolescents: ISQUIOS programme
Journal of Sports Sciences, Vol. 39, Núm. 16, pp. 1860-1872
2020
-
A meta-analysis of the reliability of four field-based trunk extension endurance tests
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
-
Características de las intervenciones y estudios sobre el cuidado de la espalda en la etapa escolar
JUMP: Journal of Universal Movement and Performance, Núm. 2, pp. 37-47
-
Classification system of the sagittal integral morphotype in children from the isquios programme (Spain)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 7
-
Sagittal Spinal Morphotype Assessment in Dressage and Show Jumping Riders
Journal of Sport Rehabilitation, Vol. 29, Núm. 5, pp. 533-540
-
Sagittal spinal morphotype assessment in 8 to 15 years old Inline Hockey players
PeerJ, Vol. 2020, Núm. 1
-
Sagittal standing spinal alignment and back pain in 8 to 12-year-old children from the Region of Murcia, Spain: The ISQUIOS Program
Journal of Back and Musculoskeletal Rehabilitation, Vol. 33, Núm. 6, pp. 1003-1014
-
Sitting posture, sagittal spinal curvatures and back pain in 8 to 12-year-old children from the region of murcia (Spain): ISQUIOS programme
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 7
-
Validity and reliability of the new basic functional assessment protocol (BFA)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-35
2019
-
Back pain and knowledge of back care related to physical activity in 12 to 17 year old adolescents from the region of Murcia (Spain): ISQUIOS programme
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 19
-
Dolor de espalda en escolares de 12 a 17 años de la Región de Murcia: estudio transversal
Programa Educativo ISQUIOS: investigación y aplicaciones prácticas en el contexto escolar (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 103-117
-
Dolor de espalda en escolares del Programa ISQUIOS
Programa Educativo ISQUIOS: investigación y aplicaciones prácticas en el contexto escolar (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 89-100
-
El currículo de Educación Física en la etapa de Educación Primaria en la LOMCE y su relación con la educación postural
Programa Educativo ISQUIOS: investigación y aplicaciones prácticas en el contexto escolar (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 215-233
-
El currículo de Educación Física en la etapa de Educación Secundaria Obligatoria derivado de la LOMCE y su relación con la educación postural
Programa Educativo ISQUIOS: investigación y aplicaciones prácticas en el contexto escolar (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 237-254