Filosofía y comunicación
ISSN: 1137-0734
Year of publication: 2014
Issue Title: La comunicación en la profesión y en la universidad de hoy
Volume: 19
Issue: 2
Pages: 365-376
Type: Article
More publications in: Historia y comunicación social
Abstract
This article tries to show the results of a design and perform of an educational innovation project to learn and evaluate public speaking skills in Philosophy in the Faculty of Philosophy of Murcia University during the winter all 2012 / 2013. It begins to justify the project, continues describing its theoretical basis and ends showing the concrete design of the project.
Bibliographic References
- ALLEN, J. & VAN DER VELDEN, R. (2007). The Flexible Professional in the Knowledge Society: General Results of the REFLEX Project, The Netherlands: Maastrich University.
- GONZÁLEZ, J. & WAGENAAR, R. (eds.) (2003). Tuning Educational Structures in Europe, Bilbao: Universidad de Deusto.
- VAN-DER HOFSTADT ROMÁN, C. J. (2005). El libro de las habilidades de comunicación, Madrid: Díaz de Santos.
- VAN-DER HOFSTADT ROMÁN, C. (2006). «Comunicación personal eficaz», en: VAN-DER HOFSTADT ROMÁN, C. J. & GÓMEZ GRAS, J. Mª (2006). Competencias y habilidades profesionales para universitarios, Madrid: Díaz de Santos, pp. 168-198.
- SCHOMBURG, H. & TEICHLER, U., (2003). «Hochschulabsolventen in Japan und Europa – zukunftsfähig und erfolgreich?», en: SCHWARZ, S. & Teichler, U. (Eds.) (2003) Universität auf dem Prüfstand, Frankfurt am Main und New York: Campus, pp. 27-53.
- TEICHLER, U. (2003). «The future of higher education and the future of higher education research», en: (2003) Tertiary education and management 9, The Netherlands, Kluwer Academic Publishers, pp. 171-185.
- Memoria Verificación del Título de Grado en Filosofía de la Universidad de Murcia, 2009. Disponible en: (https://www.um.es/c/document_library/get_file?uuid=36737077-82dd-491e-9f9e-048233244066&groupId=381653)