Programas bilingües en centros de Educación Primaria, ¿qué dicen los docentes implicados en su desarrollo?
- Porto Currás, Mónica 1
- Bolarín Martínez, M.ª José 1
- Lova Mellado, María 1
- 1 Universidad de Murcia, España
ISSN: 1989-466X, 1699-2105
Año de publicación: 2020
Título del ejemplar: Las competencias comunicativa y digital en estudiantes de Magisterio
Volumen: 38
Número: 3
Páginas: 339-362
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación
Resumen
INTRODUCTION. This article explores the satisfaction of teachers in the Region of Murcia involved in bilingual education and presents the proposals they make to improve its implementation. METHOD. With a descriptive research methodology, 78 teachers of public and private primary schools distributed among all areas of the Region of Murcia and with several years of experience in bilingual education were interviewed. RESULTS AND DISCUSSION. The main results show that the satisfaction of teachers is high, despite widespread complaints about the lack of involvement of the education authorities and doubts about the advantages of these programs for students with educational needs.
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