El juego perdido

  1. David López-Ruiz 1
  2. Mª Dolores López-Martínez 1
  1. 1 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

Journal:
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa

ISSN: 2254-5883

Year of publication: 2015

Issue Title: Monográfico: Identidad y Educación

Volume: 4

Pages: 134-138

Type: Article

DOI: 10.30827/DIGIBUG.37128 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDIGIBUG editor

More publications in: ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa

Abstract

Act of playing is one of the most interesting subjects for people involved in teaching activity. The amount of possibilities and capabilities through this task that can be developed, both in children and adults, are varied. The gamebased learning may constitute a method of educational intervention for innovation. Child's play is an activity of mental and physical development capable of promoting a comprehensive and progressive evolution of child. Through games, children get contact with the world and have a range of pleasant and enjoyable experiences. Play not only responds to purely recreational aspects. This action promotes the discovery, surprise, creativity, emotional maturity, research, etc. Which means the development of all concerns, dreams and fantasies, that children need to achieve to become healthy adults. If we apply to teaching practices methodologies that combine playful with mediation of the plastic and visual languages, will come to a greater awareness of leisure and artistic needs present in the educational training.

Bibliographic References

  • Abad Molina, J. (2007). Experiencia Estética y Arte de Participación: El juego, El símbolo y la celebración. En La educación artística como instrumento de integración intercultural y social. Ministerio de Educación y Ciencia. Madrid.
  • Alfonso G. y Llul, J. (2009). El juego infantil y su metodología. Editex. Madrid.
  • Benítez, M.I. (2009). El juego como herramienta de aprendizaje. Innovación y Experiencias Educativas, 1-11, (16).
  • Delgado Linares, I. (2011). El juego infantil y su metodología. Ediciones Paraninfo. Asturias.
  • Hervás Anguita, E. (2008). Importancia del juego en Primaria. Innovación y Experiencias Educativas, 1-13, (3).
  • Montañés, J., Parra, M. Sánchez, T, López, R. Latorre, J.M., Blanc, P., Sánchez, M.J., Serrano, J.P. y Turégano, P. (2000). El juego en el medio escolar. Ensayos. Revista de le Escuela Universitaria de Magisterio de Albacete. Universidad de Castilla La Mancha.