¿Cómo utilizan los maestros en formación inicial sus conocimientos didácticos en el diseño de una prueba experiencial para evaluar subcompetencias de estudiantes de educación primaria?

  1. de Pro Chereguini, Carlos 1
  2. de Pro Bueno, Antonio 1
  3. Serrano Pastor, Francisca José 1
  1. 1 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

Journal:
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

ISSN: 0212-4521 2174-6486

Year of publication: 2018

Volume: 36

Issue: 2

Pages: 43-62

Type: Article

DOI: 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.2498 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

Based on the importance of didactic knowledge in the initial training of teachers, it is necessary to know what have learned our students, after completing the degree of Teacher (Primary Education specialty). Therefore, in the context of a test written in the last subject of Didactics of Experimental Sciences (DCE), they had to design a test to assess the learning of primary school children on the subject of «Mechanical machines and devices». The results show the achievements of our intervention, but also the limitations and obstacles that they have not overcome.

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