Bullying and cyberbullyingTwo forms of violence in schools
-
1
Universidad de Murcia
info
ISSN: 2254-7339
Año de publicación: 2018
Título del ejemplar: Bulling and Cyberbulling at the School
Volumen: 7
Número: 1
Páginas: 1-2
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: NAER: Journal of New Approaches in Educational Research
Referencias bibliográficas
- Downes, P., & Cefai, C. (2016). How to Prevent and Tackle Bullying and School Violence: Evidence and Practices for Strategies for Inclusive and Safe Schools, NESET II report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
- Downes, P., Nairz-Wirth, E., & RusinaitÄ, V. (2017). Structural Indicators for Inclusive Systems in and around Schools, NESET II report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
- Grau, R., García-Braga, L., & López-Martín, R. (2015). Hacia la transformación de la escuela. Valoración de un programa de convivencia a partir de la voz del alumnado y del profesorado. New Aprroaches in Educational Research, 5(2).
- Olweus, D. (1999). Sweden. In P. Smith, Y. Morita, J. Junger-Tas, D. Olweus, R. Catalano, & P. Slee (Eds.), The Nature of School Bullying: A cross-national Perspective (pp. 7–27). London: Routledge.
- Orjuela, L., Cabrera, B., Calmaestra, J., Mora, J. y Ortega, R. (2014). Acoso escolar y ciberacoso: propuestas para la acción. Madrid: Ministerio de Sanidad, Asuntos Sociales e Igualdad. Retrieved from https://www.savethechildren.es/sites/ default/files/imce/docs/acoso_escolar_y_ciberacoso_informe_vok_-_05.14.pdf
- UNESCO. Acoso y violencia escolar. Retrieved from https://es.unesco.org/themes/ acoso-violencia-escolar
- Muñoz, R. (2015). Los menores españoles son los que menos cieberacoso sufren. El País. Recuperado de https://elpais.com/tecnologia/2015/09/22/actualidad/1442940249_520165.html