Investigación, conocimiento y participación en la academia 2.0de la torre de marfil a la galería de los espejos

  1. Linda Castañeda
Revista:
Temps d’Educació

ISSN: 0214-7351

Ano de publicación: 2015

Número: 49

Páxinas: 89-104

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Temps d’Educació

Resumo

Aquest article explora l'impacte de l'era digital a la Universitat com a institució i en la vida laboral dels professionals acadèmics que hi treballen. Partint de la investigació existent, pretenem analitzar la naturalesa de la web participativa, el paisatge canviant que les TIC dibuixen al voltant de la creació del coneixement, les necessitats que el nou moment tecnològic i social plantegen a la investigació, així com els trets bàsics que aquest nou entorn tecnosocial dibuixa en els models emergents acadèmics que apareixen en els nostres dies. Proposem un model pràctic d'investigació enriquida amb tecnologia al que subjau un model ètic professional que es presenta com a alternativa en un temps de tensions i contradiccions en l'acadèmia. L'acadèmic digital.