Cuestionario para el estudio de la actitud, el conocimiento y el uso de TIC (ACUTIC) en Educación Superior. Estudio de fiabilidad y validez

  1. Mirete Ruiz, Ana Belén
  2. García Sánchez, Francisco Alberto
  3. Hernández Pina, Fuensanta
Revista:
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

ISSN: 0213-8646

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: Enseñanza y aprendizaje en Educación Superior

Volumen: 29

Número: 83

Páginas: 75-89

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

Resumen

This article presents the validation of a survey named ACUTIC, developed to study the attitude of university students towards Information and Communication Technologies (ICT), as well as their knowledge and usage of them. We establish its validity and reliability of construct with the corresponding statistical analyses, having previously studied its content validity by using experts� opinions about its construction. This study used a wide sample of 1906 students from the University of Murcia (Spain), belonging to the five branches of knowledge. The results obtained show that ACUTIC is a valid and reliable tool to measure the three constructs described

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