Aproximación a la competencia digital

  1. Amorós Poveda, Lucía 1
  1. 1 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

Revista:
Revista d'innovació docent universitària: RIDU

ISSN: 2013-2298

Año de publicación: 2013

Número: 5

Páginas: 98-109

Tipo: Artículo

DOI: 10.1344/105.000001868 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Revista d'innovació docent universitària: RIDU

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

Sobre la revisió del terme competència digital aquest treball contribueix al procés d'europeïtzar el sistema educatiu, impulsat gràcies a 31 governs, d'acord amb la Declaració de Bolonya. La reforma estructural de l'espai d'educació superior afecta directament a la formació de professorat, als graus de magisteri i educació, ia l'educació permanent. Inicialment, es fonamenten els antecedents del terme competència advertint plantejaments diferents que, en última instància, porten a divergències conceptuals que tracten d'unificar amb estudis actuals sobre les competències en contextos d'ensenyament-aprenentatge. En un tercer moment, el treball es deté en la competència digital mantenint un vincle notable amb l'ús i impacte de les noves tecnologies aplicades a l'educació. Les possibilitats que elles ofereixen reconeix la importància de la formació docent i el rol actual del professorat.