Disaster and after"Hamlet" as metaphor in Fin-de-Siècle Spain

  1. Gregor, Graham Keith
Revista:
SEDERI: yearbook of the Spanish and Portuguese Society for English Renaissance Studies

ISSN: 1135-7789

Año de publicación: 2012

Número: 22

Páginas: 155-172

Tipo: Artículo

DOI: 10.34136/SEDERI.2012.8 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Otras publicaciones en: SEDERI: yearbook of the Spanish and Portuguese Society for English Renaissance Studies

Información de financiación

Referencias bibliográficas

  • Azorín [José Martínez Ruiz] 1969. Lageneracióndel98. Salamanca: Anaya.
  • Cerdá, Juan Francisco 2010. “Shakespeare and the Renovation of Spanish Theatrical Culture (1898-1936).” Ph. Diss. Universidad de Murcia.
  • Foakes, R. A. 1993. HamletversusLear.CulturalPoliticsandShakespeare’sArt. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Granjel, Luis S. 1973. La generación literaria del noventa yocho. Salamanca: Anaya.
  • Gregor, Keith 2010. Shakespeare in the Spanish Theatre: 1772 to the Present. London & New York: Continuum.
  • Han, Younglim 2001. RomanticShakespeare:fromPagetoStage. Cranbury, NJ: Associated University Presses.
  • Maeztu, Ramiro de 1968. Don Quijote, Don Juan y la Celestina: ensayos en simpatía. Madrid: Espasa-Calpe.
  • Pfister, Manfred 1986. “‘Germany Is Hamlet’: the History of a Political Interpretation.” NewComparison2: 106-126.
  • Pujante, Ángel Luis and Laura Campillo eds. 2007. Shakespeare en España: Textos1764-1916. Universidad de Granada and Universidad de Murcia: Editum.
  • Rull, Enrique 1984. Elmodernismoylageneracióndel98. Madrid: Playor.
  • Shaw, Donald L. 1982. Lageneracióndel98. Trans. Carmen Hierro. Madrid: Cátedra.
  • White, Hayden 1990 (1978). TropicsofDiscourse:EssaysinCulturalCriticism. Baltimore & London: Johns Hopkins University Press.