Educación Física en inglés. Una propuesta para trabajar la higiene postural en Educación Primaria

  1. García-Jiménez, José Vicente
  2. García-Pellicer, Juan José
  3. Yuste Lucas, Juan Luis
Revue:
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación

ISSN: 1579-1726 1988-2041

Année de publication: 2012

Número: 22

Pages: 70-75

Type: Article

D'autres publications dans: Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación

Résumé

In recent years, European Union has increased the demand for bilingual education as a tool to prepare young people in school and at work. This need has been reflected in the educational legislation of its member countries In Spain, since 2006 there is a basic competency related to foreign language learning. The Physical Education area has become an ideal means to facilitate the learning of English through play and movement. In order to facilitate the work of future teachers in the area, this article examines the teaching of Physical Education in the bilingual English. The current legislation that governs the implementation of bilingualism in schools will be presented, along with the most important methodological considerations for teaching our subject in English. Finally, in the section about practical applications, we present a circuit of activities to work postural hygiene in Primary Education. Each activity has its description in Spanish and English, along with the «teacher speech», with specific instructions to carry out in each of the exercises.

Références bibliographiques

  • Castañer, M., & Camerino, O. (2001). La educación física en la enseñanza primaria. Barcelona: Inde.
  • Orden de 28 de Marzo de 2011, por la que se regula el programa de secciones bilingües en centros de educación secundaria de la Región de Murcia. Consejería de Educación, Formación y Empleo. Región de Murcia.
  • Ley Orgánica 2/2006, de 3 de Mayo de 2006, de Educación (LOE). En Boletín Oficial del Estado Nº 106. Gobierno de España.
  • Fernández-Muñoz, F. A. (2010). Programación de Educación Física en una sección bilingüe. Tech Training Revista Digital. Recuperado de http://www.techtraining.es/revista/numeros/PDF/2010/revista_7/ 159.pdf
  • García Pellicer, J. J., Alonso Roque, J. I., García Jiménez, J. V., & López Miñarro, P. A. (2011). Educación Física en Educación Primaria I. Murcia: Diego Marín.
  • López-Mercader, M. P. (2011). Proyectos de innovación – Secciones bilingües. Enseñanza de la Educación Física en Francés. Materiales. Revista Española de Educación Física y Deporte, nº 393, pp. 5-10.
  • Magdaleno Viejo, V. M. (2011). Cómo enseñar Educación Física en inglés. Sevilla: Wanceulen.
  • Mazón Cobo, V., Sánchez Rodríguez, M. J., Santamarte Pérez, J. E., & Uriel González, J. R. (2010). Programación de la Educación Física basada en competencias. 1º Primaria. Barcelona, INDE.
  • Molero Clavelinas, J. J. (2011, mayo). La planificación de la Educación Física bilingüe: aspectos a tener en cuenta en la integración de los contenidos lingüísticos. Emasf. Revista Digital de Educación Física. Recuperado de http://emasf.webcindario.com/
  • Rodríguez Abreu, M. (2010, abril). El área de Educación Física en la enseñanza secundaria bilingüe. EFDeportes.com, Revista Digital. Recuperado de http://www.efdeportes.com/