La evaluación en los modelos de planificación estratégica de las relaciones públicas. Análisis comparativo del uso de la evaluación de la comunicación en las redes hospitalarias de los modelos sanitarios de España, el Reino Unido y Estados Unidos

  1. Marca Francés, Guillem
Dirixida por:
  1. Paul Capriotti Director

Universidade de defensa: Universitat Rovira i Virgili

Fecha de defensa: 12 de setembro de 2011

Tribunal:
  1. Antonio Castillo Esparcia Presidente/a
  2. Assumpció Huertas Roig Secretario/a
  3. José Carlos Losada Díaz Vogal
  4. Kathy Matilla Vogal
  5. Joan Escarrabill Sanglas Vogal

Tipo: Tese

Teseo: 318616 DIALNET lock_openTDX editor

Resumo

L'avaluació és una fase clau en la majoria dels models de planificació estratègica de les Relacions Públiques i la comunicació corporativa. No obstant això, encara que autors i professionals reconeguin la importància vital de l'avaluació per consolidar el caràcter directiu de les Relacions Públiques, els primers tracten la temàtica de l'avaluació tangencialment i els segons avaluen els seus plans i accions de forma superficial i rarament estratègica. L'estudi descriptiu desenvolupat en aquesta tesi estableix una comparativa de l'ús de l'avaluació entre els departaments de comunicació i Relacions Públiques dels centres hospitalaris d'Espanya, el Regne Unit i Estats Units. S'ha escollit el sector salut perquè és un dels que te més tradició de recerca, medició i avaluació acumula en la seva constant evolució. Els principals resultats del nostre estudi assenyalen que els departaments de comunicació dels hospitals tenen una actitud positiva cap a la avaluació i realitzen avaluacions de les seves accions de comunicació, encara que no aborden l'avaluació com un element estratègic.