El uso de cuestiones socio-científicas en las aulas de secundaria para el desarrollo de competencias en el manejo de información de Internet

  1. Daniel Valverde-Crespo 1
  2. Joaquín González-Sánchez 2
  3. Antonio de Pro-Bueno
  1. 1 I.E.S Los Cantos (Bullas, Región de Murcia)
  2. 2 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

Llibre:
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas

Editorial: Universidad de Málaga (UMA)

Any de publicació: 2020

Pàgines: 222-225

Congrés: Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía (1. 2020. Málaga)

Tipus: Aportació congrés

Resum

A large amount of information is easily available on the Internet about complex and controversial socio-scientific issues.Therefore, it is necessary to provide an educational response. Science teaching provides opportunities for our secondaryschool students for developing competences in the handle of the Internet information. In this communication we analyze,through a review, how to develop competences from the use of socio-scientific issues, providing a guideline collected inthe literature about the design of activities.