Actitud del profesorado de Educación Física hacia la práctica del tenis de mesa como contenido en Educación Secundaria

  1. Rafael Herrero Pagán
  2. Francisco Pradas de la Fuente 1
  3. Jesús Montero-Marín 1
  4. Carlos Castellar Otín 1
  5. Arturo Díaz Suárez 2
  1. 1 Universidad de Zaragoza
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  2. 2 Universidad de Murcia
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Revista:
Habilidad Motriz: revista de ciencias de la actividad física y del deporte

ISSN: 1132-2462

Ano de publicación: 2017

Número: 49

Páxinas: 26-37

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Habilidad Motriz: revista de ciencias de la actividad física y del deporte

Resumo

This research shows the attitude of physical education teachers to practice table tennis in Secondary Education. The Table Tennis Attitudes Questionnaire was used in order to know the opinion of teachers. The research involved 196 teachers (142 male and 54 female) of Murcia (Spain). 23.5% of the surveyed teachers used the TT as an educational content. Links between scales “Benefts of Table Tennis” (BTT) and “Facilitators to Implement Table Tennis” (FATT) (p<0.01), and absence of BTT “Barriers to Implement Table Tennis” (BITT) (p<0.05), BTT and “Positive Attitude Racquet Sports” (PARS) (p<0.01) are observed as well as between PARS and FATT (p<0.05), and PARS and absence of BITT (p<0.01). Men show greater diffculties than women using the TT (p<0.001). Teachers report pedagogical problems and problems with facilities and materials to teach the TT. The main barriers to use this content are the age and the teaching experience.

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