Projecte de portafoli electrònic amb eines de la Web 2.0 als estudis de grau d'Educació Infantil de la Universitat de les Illes Balears a la seu d'Eivissa. Estudi de cas

  1. Tur Ferrer, Gemma
Zuzendaria:
  1. Santos Urbina Ramírez Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universitat de les Illes Balears

Fecha de defensa: 2013(e)ko martxoa-(a)k 21

Epaimahaia:
  1. Jesús María Salinas Ibáñez Presidentea
  2. Miquel Francesc Oliver Trobat Idazkaria
  3. Linda Johanna Castañeda Quintero Kidea
  4. Maria del Mar Camacho Martí Kidea
  5. Jordi Adell Segura Kidea

Mota: Tesia

Laburpena

Aquesta tesis informa de la implementació d’un projecte de portafoli electrònic en els estudis de Grau d’Educació Infantil de la Universitat de las Illes Balears a la seu d’Eivissa. Durant els quatre cursos de la seva formació, l’alumnat documenta el seu procés d’aprenentatge usant eines de la Web 2.0 com blocs per la construcció del seu eportafoli i, una gran varietat d’altres eines per la construcció d’artefactes. La investigació sobre aquest projecte se centra en els dos primers cursos de la seva implementació experimental. La revisió de la literatura compren el tema de la Web 2.0 i els eportafolis. Les dades obtingudes mostren l’evolució positiva de la quantitat i qualitat del treball de l’alumnat en els seus eportafolis. Les entrevistes mostren les percepcions d’alumnat i professorat sobre els eportafolis i el rol de la tecnologia en l’educació. Les dades recollides fan palès una major dificultat en el procés de reflexió que no en l’ús de la tecnologia. Finalment, les conclusions també destaquen la relació de l’eportafoli i el PLE i, les possibilitats i limitacions de la Web 2.0 per la construcció d’ eportafolis i per l’ampliacó del PLE.