Publikationen (41) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2010

  1. "Betwixt our nation and the aspiring French": Spanish Patriotism(s) Through Shakespeare’s Critical Reception (1764-1834)

    Linguaculture, pp. 51-66

  2. "Hamlet" en España: las cuatro versiones neoclásicas

    Ediciones Universidad de Salamanca

  3. A Generic Tool for Annotating Tei-Compliant Corpora: An ELT-Based Approach to Corpus Annotation1

    Corpus-Based Approaches to English Language Teaching (Bloomsbury Publishing Plc.), pp. 233-247

  4. Activity Sequencing in Foreign Language Teaching Textbooks: A Cognitive and Communicative Processes-Based Perspective

    LAP LAMBERT Academic Publishing

  5. An attempt to elaborate a construct to measure the degree of explicitness and implicitness in ELT materials

    IJES: international journal of English studies, Vol. 10, Núm. 1, pp. 103-129

  6. Annotating spanish youngsters spoken language for DDL applications

    Exploring corpus-based research in English language teaching (Servei de Comunicació i Publicacions), pp. 147-159

  7. Automatic Term Recognition in the Service of Veterinary Science: a corpus-based approach

    Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico]

  8. Changes from below in the history of English: patterns of diffusion and social stratification

    La lengua y la literatura inglesa en sus textos: aproximación crítica : homenaje a Francisco Fernández (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 73-95

  9. Cognitive processes and the P-P-P (Presentation Practice Production model) in contemporary ELT materials

    Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico]

  10. Cognitive processes, Instructed Second Language Acquisition and Foreign Language Teaching Materials

    IJES: international journal of English studies

  11. Cognitive underpinnings of repetitive practice in the learning of EFL

    Modos y formas de la comunicación humana

  12. Commemorating Shakespeare and wartime Europe: Julius Caesar in 1916

    Julio César: textos, contextos y recepción. De la Roma Clásica al mundo actual (Madrid. Uned. Colección Estudios de la Uned), pp. 493-506

  13. Data-driven analysis on the weight of the explicit and implicit construct in ELT textbooks

    Language Windowing through Corpora

  14. Dialect contact and accommodation in a standard context

    Sociolinguistic Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 201-225

  15. El portafolios como metodología activa en el EEES

    VII Foro sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de capítulos

  16. El primer hispanismo británico en la formación y contenidos de la más importante biblioteca española de libros prohibidos: correspondencia inédita de Luis de Usoz con Benjamin B. Wiffen (1840-1850)

    Editorial MAD

  17. Errores en la traducción de textos veterinarios del inglés al español: los corpus lingüísticos y los recursos web como asistentes en la traducción

    Language Windowing through Corpora

  18. Extracting data from XML annotated corpora: not so mysterious ways into Data Driven Learning (DDL)

    Exploring corpus-based research in English language teaching (Servei de Comunicació i Publicacions), pp. 131-145

  19. From the Editors 19.1

    Journal of Second Language Writing

  20. Gender and accent in the perception of english syllabic consonants vs. SCHWA

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 5, pp. 17-28