Departament
Filología Inglesa
Publicacions (41) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2010
-
"Betwixt our nation and the aspiring French": Spanish Patriotism(s) Through Shakespeare’s Critical Reception (1764-1834)
Linguaculture, pp. 51-66
-
"Hamlet" en España: las cuatro versiones neoclásicas
Ediciones Universidad de Salamanca
-
A Generic Tool for Annotating Tei-Compliant Corpora: An ELT-Based Approach to Corpus Annotation1
Corpus-Based Approaches to English Language Teaching (Bloomsbury Publishing Plc.), pp. 233-247
-
Activity Sequencing in Foreign Language Teaching Textbooks: A Cognitive and Communicative Processes-Based Perspective
LAP LAMBERT Academic Publishing
-
An attempt to elaborate a construct to measure the degree of explicitness and implicitness in ELT materials
IJES: international journal of English studies, Vol. 10, Núm. 1, pp. 103-129
-
Annotating spanish youngsters spoken language for DDL applications
Exploring corpus-based research in English language teaching (Servei de Comunicació i Publicacions), pp. 147-159
-
Automatic Term Recognition in the Service of Veterinary Science: a corpus-based approach
Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico]
-
Changes from below in the history of English: patterns of diffusion and social stratification
La lengua y la literatura inglesa en sus textos: aproximación crítica : homenaje a Francisco Fernández (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 73-95
-
Cognitive processes and the P-P-P (Presentation Practice Production model) in contemporary ELT materials
Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico]
-
Cognitive processes, Instructed Second Language Acquisition and Foreign Language Teaching Materials
IJES: international journal of English studies
-
Cognitive underpinnings of repetitive practice in the learning of EFL
Modos y formas de la comunicación humana
-
Commemorating Shakespeare and wartime Europe: Julius Caesar in 1916
Julio César: textos, contextos y recepción. De la Roma Clásica al mundo actual (Madrid. Uned. Colección Estudios de la Uned), pp. 493-506
-
Data-driven analysis on the weight of the explicit and implicit construct in ELT textbooks
Language Windowing through Corpora
-
Dialect contact and accommodation in a standard context
Sociolinguistic Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 201-225
-
El portafolios como metodología activa en el EEES
VII Foro sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de capítulos
-
El primer hispanismo británico en la formación y contenidos de la más importante biblioteca española de libros prohibidos: correspondencia inédita de Luis de Usoz con Benjamin B. Wiffen (1840-1850)
Editorial MAD
-
Errores en la traducción de textos veterinarios del inglés al español: los corpus lingüísticos y los recursos web como asistentes en la traducción
Language Windowing through Corpora
-
Extracting data from XML annotated corpora: not so mysterious ways into Data Driven Learning (DDL)
Exploring corpus-based research in English language teaching (Servei de Comunicació i Publicacions), pp. 131-145
-
From the Editors 19.1
Journal of Second Language Writing
-
Gender and accent in the perception of english syllabic consonants vs. SCHWA
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 5, pp. 17-28