Capítulos de Libro (20) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2019

  1. "My Shakespeare, rise": Ben Jonson's pronominal choices in "To the Memory of My Beloved, the Author" (1623)

    Linguistic Approaches to Literature (John Benjamins Publishing Company), pp. 85-100

  2. An analysis of El Roto's newspaper cartoons discourse as social indictment against Spanish austerity policies

    Discourse Analysis and Austerity: Critical Studies from Economics and Linguistics (Taylor and Francis), pp. 311-331

  3. Cine y violencia de género

    Retos en materia de igualdad de género en el Siglo XXI: Un análisis multidisciplinar (Dykinson), pp. 127-139

  4. Creación y expresión homosexual en el cine industrial del Segundo Franquismo. Divas, musical, copla y camp en (torno a) Casa Flora (1972)

    Reimaginar la disidencia sexual en la España de los 70: redes, vidas, archivos (Bellaterra), pp. 267-290

  5. Doing the continental: Hamlet in the Eurozone

    Estudios teatrales: nuevas perspectivas y visiones comparadas (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 9-17

  6. ELTE and SLA

    The Routledge Handbook of English Language Teacher Education (Taylor and Francis), pp. 253-267

  7. English as a Foreign Language Writing Teacher Education and Development in Spain: The Relevance of a Focus on Second Language Writing as a Tool for Second Language Development

    Second Language Writing Instruction in Global Contexts: English Language Teacher Preparation and Development (Channel View Publications), pp. 222-249

  8. Entrevista con Nazario. Atravesar la ciudad desde sus márgenes: la sexualidad liberada y sus espacios

    Fiestas, memorias y archivos: política sexual disidente y resistencias cotidianas en España en los años setenta (Brumaria), pp. 105-125

  9. Featuring immigrants and citizens A comparison between Spanish and English primary legislation and administration information texts (2007-2011)

    Discourse Approaches to Politics, Society and Culture (John Benjamins Publishing Company), pp. 63-90

  10. Introducción: cuerpos en rebeldía, cuarenta años después

    Fiestas, memorias y archivos: política sexual disidente y resistencias cotidianas en España en los años setenta (Brumaria), pp. 9-20

  11. Introduction: Jane and Will, the love story

    Jane Austen and William Shakespeare: A Love Affair in Literature, Film and Performance (Palgrave Macmillan), pp. 1-26

  12. Jugando con Baudrillard, Butler y Foucault: videojuegos en el aula de teoría crítica

    VII Buenas prácticas en innovación docente en el espacio europeo de educación superior (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 41-51

  13. La enseñanza de las unidades fraseológicas desautomatizadas en LE

    Innovación en fraseodidáctica: Tendencias, enfoques y perspectivas (Peter Lang), pp. 113

  14. Language learning through writing: Theoretical perspectives and empirical evidence

    The Cambridge Handbook of Language Learning (Cambridge University Press), pp. 341-362

  15. Little old UK voting Brexit and some Austrian friends: A corpus-driven analysis of the 2016 UK right-wing tabloid discourse

    Populist Discourse: Critical Approaches to Contemporary (Routledge Reino Unido), pp. 157-177

  16. Little old UK voting brexit and some Austrian friends: A corpus-driven analysis of the 2016 UK right-wing tabloid discourse

    Populist Discourse: Critical Approaches to Contemporary Politics (Taylor and Francis), pp. 152-171

  17. Multivariate Statistics Commonly Used in Multi-Dimensional Analysis

    Multi-Dimensional Analysis: Research Methods and Current Issues (Bloomsbury Publishing Plc.), pp. 97-124

  18. Shakespeare's Church and the Pilgrim Fathers: Commemorating Plymouth Rock in Stratford

    Shakespeare and Stratford (Berghahn Books), pp. 54-70

  19. Shakespeare, Austen and propaganda in World War II

    Jane Austen and William Shakespeare: A Love Affair in Literature, Film and Performance (Palgrave Macmillan), pp. 269-290

  20. The pedagogic advantage of teenage corpora for secondary school learners

    Data-Driven Learning for the Next Generation: Corpora and DDL for Pre-tertiary Learners (Taylor and Francis), pp. 67-87