Learning to Write in a Second Languagethe Role of Guided Interaction in Promoting Children’s Noticing from Model Texts

  1. Yvette Coyle Balibrea
  2. Josefa Canovas Guirao 1
  1. 1 Universidad de Murcia
    info
    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

    Geographic location of the organization Universidad de Murcia
Journal:
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education

ISSN: 2604-5613 2604-5893

Year of publication: 2019

Volume: 2

Issue: 1

Pages: 21-30

Type: Article

DOI: 10.5565/REV/CLIL.22 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

More publications in: CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education

Sustainable development goals

Abstract

Aquest treball examina el paper dels textos model com a tècnica de feedback correctiu amb aprenents d’anglès a l’aula de primària. Descrivim com per mitjà de la interacció discursiva la mestra aconsegueix dirigir l’atenció dels aprenents cap a les diferències lèxiques, gramaticals i textuals entre una història model i una versió escrit pels nens. Proposem algunes implicacions de l’ús de models per a l’aprenentatge de la L2.